February 20, 2012

Rumah Penginapan Persekutuan (RPP) Langkawi



Hai..Lama tak update belog..satu; sebab tak bayar broadband.hehe (ini pun pinjam my niece punyer)..Incik Celcom, esok saya bayar !

Oleh kerana baru nak update entry, saya nak share tentang percutian ke Langkawi baru-baru ni. Apa yang saya nak cerita mengenai RPP (Sila rujuk full name di Post Title saya). Actually, RPP ni dibawah seliaan Bahagian Pengurusan Hartanah (BPH) yang hanya untuk para penjawat awam. Di sini, anda boleh menginap pada harga yang sangat murah compared to harga hotel yang sedia ada. Namun, ianya bergantung kepada gred jawatan bagi mendapat lebih keistimewaan lokasi percutian dan hotel terpilih.

Ini merupakan kali kedua saya menggunakan pakej RPP yang ditawarkan. Pertama , RPP Bukit Fraser yang terletak di Pahang. Saya memilih seunit banglo yang cukup lengkap dengan segala kemudahan. Mempunyai 6 bilik tidur yang sangat luas, 2 dining room, family hall yang sangat luas, dapur yang lengkap, perkhidmatan Wifi dan kemudahan barbeque di luar. Saya bermalam sehari dengan kadar sewaan berjumlah RM200 SAHAJA ! Murah kan ?

Kemudian pada 15 Feb yang lalu, saya sekali lagi menggunakan RPP untuk percutian di Langkawi. RPP Langkawi merupakan seliaan di bawah Holiday Villa Beach Resort. Apa yang menarik adalah kadar sewa semalam hanya lah RM77 sahaja ! Set sarapan yang ditawarkan juga sangat murah iaitu dewasa hanya berharga RM 8 dan kanak-kanak RM5.

Di sini saya sertakan sekali gambar-gambar RPP di Bukit Fraser dan Langkawi.


RPP Bukit Fraser









RPP Langkawi





Insyallah, kalau ada rezeki mahu ke RPP Penang untuk percutian seluruh keluarga. Sekiranya anda merupakan penjawat awam dan berminat mengenai RPP ini, sila ke laman web RPP. Ianya sangat berbaloi-baloi !

Daaaa

2 comments:

  1. Senang ke nak dapat klu apply kak?
    Bese akak apply berapa lama sebelum trip tu?
    (^^,) Hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang nak apply cuma kalau nasib baik dpt le..sbb selalunya RPP ni fully booked..org gomen dh tempah awal2..akak pun mmg tempah dah lama dah..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...