March 05, 2012

KEK CHEESE OREO o_O

Add caption
Add caption
Add caption
Add caption
Add caption
Add caption
Add caption
Add caption
Mari kita belajar masak-masak.tingtang-tingtang alexander..o_O 

Pakai apron motip bunga bertopi chef tinggi..mari sini baca rapat-rapat mulut herot bengok baca mak tulis..haiseh! Naper ikut baca..kan buruk mulut tuh..haha..

Hari saya nak ajar ( ko pun belajar terkial2 ade hati nk jadi alexander) buat kek cheese  Resipi..tak perlu poyo-poyo saya nak share sebab anda leh google je. Berlambak dan banyak giler bloggers post resipi ni.

Saya just nak share gamba kek cheese oreo.je.. Seperti orang kata; hanya gambar mampu berbicara..sedangkan bulan boleh berbicara bak lagu broery marantika(eh betul ker ejaan nama artis indo ni) inikan pulak gambar..kemon la..

Saya muatkan sekali gambar kek cheese oreo saya berserta gambar bahan-bahan yang sempat dirakam bagi jamuan mata anda sekalian. 

Olek kerana geng fb nak jugak resipi saya kena masukkan dalam entry ni..walhal malas betul nak taip.  

Bahan

¤ BASE: Biskut oreo 40biji dan 1 cawan mentega cair

¤ FILING: Cream cheese, Sour cream (leh pakai whipping cream tapi perlu sebiji lemon), 1/2 sudu esen vanilla, 1 cawan gula kastor, 15 biji biskut oreo dan 2 biji telor. 

Cara 

¤ Kisar oreo (40 biji) tanpa cream dan campurkan bersama mentega. Alihkan di dalam loyang. Bakar 180°c selama 20 minit. Sejukkan seketika ke dlm peti es.

¤ Putar cream cheese dan masukkan gula, esen vanilla, sour cream dan telur.  

¤ Patahkan 15biji oreo tanpa cream dan campurkan  bersama bahan filing.  

¤ Tuangkan ke atas base dan bakar dalam oven 180°c selama 45minit secara steam bath (steam bath adalah kaedah loyang kek diletakkan di dalam dulang berisi air ) 

¤ Setelah kek masak biarkan seketika sejuk di dalam oven dan kemudian dinginkan dalam peti es sebaik-baiknya semalaman.  SELAMAT MEN'TRY' !!

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...