November 10, 2011

Friends ~easy come, easy go

Tajuk entry, macam lyric dalam lagu bruno mars "Grenade"..tapi ini bukan cite pasal ex-boyfie saya tu yer..ini nak cerita pasal sahabat/bestie atau dalam bahasa urdu (hindustan) dost! Boleh tak kita kira-kira sejak kita mula mengenal erti berkawan itu, dah berapa ramai manusia bernama sahabat itu yang hadir dalam diri kita.

Terkira kah anda (dengan gaya isyarat tunjuk ibu jari) sudah berapa ramai yang pimpin tangan, bergelak sakan, bergaduh sbb kes amik pemadam, brcerita pasal lelaki/girl yg dia syok sedangkan kita jugak syok org yang sama tapi takmoh cakap w/pun hati berkata ciss!!..kalau nak buat homework, sila amik kertas mahjong untuk senaraikan kawan-kawan dan kira.....:-)

at the end, pada sampai masa..sahabat-sahabat itu pergi demi negara..ehh! bukan-bukan..pergi kerana keadaan semasa. begitu lah kitaran persahabatan (jangan kaitkan dengan kitaran pembiakan nyamuk aedes okeh!)..easy come easy go..but the memory still remain..

Kadang-kadang, orang kata kita perlu keep in touch melalui telefon /singgah umah /tulis surat (kaedah ini tidak digunapakai, sila jangan kelentong). Ya, itu betul..tapi pada masa sekarang ni, kita nak keep in touch dgn diri sendiri pun tak sempat..Pada manusia cam saya yang memang busy giler :-) semua itu tidak berlaku..hehehe..Saya lebih suka skodeng FB orang.So don't play-play or messed up with me! I know everything..

So di sini saya nak reward rasa kasih saya pada semua sahabat-sahabat yang pernah mendampingi saya. Mana gambar yang saya tak post tu, bukan bermakna saya tak ingat tapi orang glamer cam saya mmg tak cukup tangan nak namakan satu persatu..hahahaha..so sorry sbb terpaksa mencopek gamba tanpa mintak izin. Jangan teringin plak nak saman-saman.hahahahaha..tak-tak, kita salam-salam yer..:-)
                                                                        






 




" Sometimes you put walls up not to keep people out,
   but to see who cares enough to break them down"

2 comments:

  1. wahh... pic aku pon ade... bosar pulak tuh... terpaksa ke or mmg xde pic len lagi dah.. hahah~~ nyway thanks sbb letak pic aku tu... u r awesome..!!

    ReplyDelete
  2. aku letak sbb ade aini n ita sekali..jimat space blog aku..hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...