November 19, 2011

Sabtu yang weekkkks!!





Hari ini hari Sabtu. Saya duduk rumah. Saya basuh baju. Saya sapu sampah. Saya memasak. Saya menonton rancangan "30 minit bersama Ustaz Don". Walah! begitu versatile saya hari ini. Ini yang dikatakan syurga bahagia. ZZZZZZZZzzzzzzzzz.

 ye ker??? kata je lah duit ko dah kering ujung-ujung bulan, kalau tak sure pagi-pagi dah ko meloncat kat sopink complex.


Nak menulis entry ini pun agak mandom sebab budak dalam walker kat rumah saya ini menjerit-jerit. Karang kalau tampal mulut dia dengan pelekat, macam kejam plak saya. So nasib baik ada bungkusan coklat MnM yang dah saya belasah masa boring-boring tadi, saya bagi pada dia untuk main. begitu bersungguh dia mengemam plastik kosong itu..Ok misi saya berjaya! Maka saya boleh tulis dengan aman.


Tatkala rancangan televisyen yang sangat tidak memberansangkan, saya teringat-ingat masa saya kecik-kecik dulu yang mana ketika itu saya sangat comel ; pipi gebu dan kulit halus mulus ; hidung mancung bak seludang ; rambut kerinting-kerinting halus dan sedikit keperangan. Ok ! saya akui details saya berikan itu saya cilok dari gambaran baby dari majalah tepi laptop saya ini. Jangan terpedaya! lol..


Masa dulu ada rancangan feveret yang saya akan tunggu, kekadang saya memonteng kelas petang/ngaji (psstt..masa tu saya memang nak pegi tapi kawan saya si timah tu yang menghasut soh tengok tv kat rumah dia) semata-mata tak moh termiss rancangan feveret ini. Nak tau rancangan apa, ni rancangan dia :-





Maero Attack!!


Fuhh! dulu siap kepal-kepal surat kabar ikat dengan getah, melompat pun nak tiru jugak sedangkan bukan ada jaring pun..hahaha.masa nak smash bola pun siap jerit " samasok berpusing" tapi tak pusing pun just lompat-lompat manja jer. siap ada beberapa skuad la dan gilir-gilir main..kalau la ada student jepun tengok, mau dorang dah tak moh cakap jepun dah sebab kitaorang lebih jepun dari dia..:-)

Ni plak rancangan kartun yang saya gemar. Ala yang pegang subang dah bertukar jadi artis rambut punk! korang tak tau, dulu-dulu pun dah ada cam lady gaga. Kartun ni pun fashion dia dasyat ooo..meh sini tengok.




Jem and friends


Lagi rancangan jepun yang saya suka jugak masa kecik-kecik dulu cam cite yang kat bawah ni :





Satria Baju Hitam
"Berjuang menegak keamanan dan kemanusian "

Tapi bila saya menginjak dewasa, drama sepanyol pulak. Masa tu, saya dan housemate masing-masing pukul 4.30 petang rebut-rebut cop tempat duduk depan tv. Kira lepas balik je kuliah, campak beg n postponed jap asar..ish..ish..memang kepala hotak berjambul aku ni duk melengah-lengah asar..haha..nasib baik sekarang ni rancangan semanis kurma, Imam muda dan ustaz don ko tengok..sudah insap! So masa tonton cite sepanyol tu memang rasa cam nak masuk dalam tv dan backing pelakon watak baik yang selalu ditindas. 





Itu antara feveret rancangan lama-lama la, nasib baik cite "The cave of the golden roses" ditayang kembali di tv9. Itupun feveret sebab suka watak Tarabas..kecur wei tengok muka dia..





Rasa-rasa korang punya drama feveret sama dengan feveret saya kan..kalau sama, moh kita tulis memo/surat sedih pada tv1,tv2,tv3,tv9 atau astro untuk tayang balik. Kalau dorang tak layan kita panggil je Haliza Hashim (correspondent London) untuk kemukakan masalah rakyat ni. oK la dah borink, bye-bye uollss.


iloveyoulikealovesongbebeh!!


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...